İphone Cannot Send Mail hatası ve çözümü

 



Merhaba bu yazımda sizlerle başımdan geçen yaklaşık yirmi gün uğraş verdiğim iphone 11 telefonu ile yaşadığım mail probleminden bahsedeceğim.

İphone telefonumda iki adet mail hesabım kurulu ikiside aynı sunucudan hizmet almakta birinci mailim normal şekilde mail alıyor ve gönderiyor. Fakat ikinci mail hesabıma mail geliyor ama mail gönderemiyorum, mail gönderdiğim anda  " cannot send mail the sender address was invalid " ( posta gönderilemiyor gönderen adresi geçersiz ) uyarısı almaktaydım.

Mail hizmeti aldığımız firma ile görüştük bu görüşmeler yaklaşık on beş gün sürdü sunucu tarafına aynı telefonda bir mail hesabı çalışıyor diğerinde neden sorun çıkıyor diye soruyoruz bizim tarafımızda sorun yok diyerek konuyu kapatıyorlar. Bir çok defa sorunlu mail hesabını kaldırıp tekrardan kurdum sonuç alamadım.

En sonunda başka bir telefona sorunlu mail hesabını kurdum ve test ettim hiçbir sorun yok mail gönderiyor ve mail alıyor, mail hizmeti aldığımız firmanın dediği gibi sunucu kaynaklı bir sorun yoktu, ama iphone cihazda nasıl bir sorun vardı ki  mail gönderirken cannot send mail the sender address was invalid hatası ( posta gönderilemiyor gönderen adresi geçersiz hatası )alıyordum.

Apple Türkiye ile iletişime geçtim durumu anlattım ve randevu aldım telefonu iTunes ile yedekleyip servise götürdüm, bir gün sonra beni aradılar ve telefonu teslim almaya gittim servis formunda telefonu sıfırlayıp yazılım güncellediklerini yazmışlar bende hemen orada deneme amaçlı maillerimi kurdum sorunsuz çalıştığını gördüm.

Sonrasında yedeklerimi tekrardan telefona yükledim mail hesaplarını denedim aynı sorun ortaya çıktı, en başa dönmüştüm, anladım ki telefon ayarlarında bir sorun var.

İki mail hesabımı da kaldırdım sonrasında sorunlu mail hesabının ayarlarını yaparak başladım, sorunlu mail hesabının ayarlarını bitirdiğimde test yaptım hesap normal şekilde çalışmaya başladı, demek oluyor ki benim sağlıklı çalışan mail hesabım diğer hesabımı engelliyormuş.

sorun yaşamadığım birinci mail hesabımı ise neredeyse hiç kullanmıyordum, onu da tekrardan telefonuma kurmadım.

sonunda " cannot send mail the sender address was invalid " ( posta gönderilemiyor gönderen adresi geçersiz ) mail gönderme probleminden kurtuldum.
Yorum Gönder (0)
Daha yeni Daha eski